زهرة في صخرة ...بقلم إكرام خليفة

زهرة في صخرة

 فالصخرة طلعت زهرتنا
ايه حكيتها متحكيها
كنا حبايب تجمعنا

كلمة وبسمه ونظرة
اشوف عيونك افهمها
والبسمه منك بعشقها

وكلمة منك تحيني
ومشينا في طريقنا 
ولحد كان يعجبنا

كل الاحبه تقلدنا
لكن الاصل مافيه منه
نضحك علي الي بيخونو

ونقول لمتي حيتوجعو
وتحضن ايدي وتتبسم
وانا اقولك اتكلم

كلام عيونك يشجبني
اه من غرامك دوبني
نساني اهلي وخلاني

الحب ليه بيجنن
ويخلي عقلي ينساني
بمشي فطريقي واتكلم

وبدون سبب انا بتبسم
والناس تقول خلاص تاهت
وانا ولا حد هممني

محبيبي مالي حياتي 
حفضل افهم واهاتي
دي ناس مشافت حياتي

قبل ميسكنها الغالي
حبيبي جنة سكناها
وبستان وروده بيسعدني

يحضن بنظره اشواقي
في الدنيا فاضل ايه تاني
يسعدني غيرك يامنايا

انا زرعت في صخورك 
ورده وسميتها الغالية
تفتح عيونك ترويها

وعبيرها يلف الدنيا 
بطمن القلب الخالي 
ان حبببة في يوم راجع

مانت جداري في الدنيا
ومن غير جدار اعيش ازاي

انا فأنتظارك تحيني
يلا تعال يانور عيني
بقلمي
#إكرام_خليفة#

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.