قصيدة أنا بحب أسمع قرآن // كلمات أ.أيمن البكري

 قصيدة أنا بحب أسمع قرآن

كلمات أيمن البكري
أنا بحب أسمع قرأن
سورة يوسف بتطمني
إن الحق مسيروا يبان
وإن الظالم مهما إن طال ظلموا
لازم يوم تيجي نهايته
داه الدرس إل اتعلمناه
من قصة فرعون وهامان
أنا بحب أسمع قرأن
الكهف ويس والرحمن
بتعلم من صبر أيوب
وإيمان وبلاغة يعقوب
وحكمة ومواعظ لقمان
ورساله للي بيفتري علي الناس
عشان معاك مال أو جاه
مالك مهما يكون
هييجي إيه جنب قارون
كانت إيه نهايته لما إتجبر
إتعلم الدرس وإياك
علي خلق الله تتكبر
أنا بحب أسمع قرأن
منزل علي خير البشر
من الواحد الاءحد الرحمان
حملوه من بعد صحابتوا
أبو بكر وعمر وعثمان
ملعون أبو إل يهينهم
مين يقدر ينكر أفضالهم
ربنا ف قرأنوا ذكرهم
رضي الله عنهم
أنا بحب أسمع قرأن
وما دام ليك رب بيرزقك
ليه تبات قلقان
هو وحدوا إل بيحميك
يبقي متخافش
من أي مخلوق مهما إن كان
وإوعي تسمع ل أي جبان
يحاول يشكك ف دينك
وتسلموا ودانك وعينك
خلي صلاتك هي حياتك
وخلي تكالك علي الرحمان
……. أنا بحب أسمع قرأن
قد تكون صورة لـ ‏نص‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.