وهمت نفسي..بقلم أ. حنان المحص

 وهمت نفسي سنيين 

بحب وحبيت مين 

حبيت وأحد أناني 

مفيش فى قلبه حنين 

كنت مخدوعة فيه 

وقلت حب وسند 

ولقيته بطل ورق 

وجعني وكسرني

وبظلمه دمرني 

أحساسي حيرني

ازاي  أنا أحبه  

وهو  يقهرني   

ومفيش ولا مرة 

وأنا مظلومه  ينصرني

أو حتي يدافع عنى 

ديما ضعيف وسلبى 

موت جويا حبي 

وخلانى الوم  قلبي

على سوء اختياري

وأندم على أحساسي 

الا لسنتين عماني  

وبهبل  خلاني

أحب ظالم اناني  

حبيته من كل قلبي 

وهو  معرفش يحبني  

أسفه ليك ياقلبي

بعدت عن الا حبوك  

بكل  حب ومشاعر 

ورميت نفسك لحب 

لحاسس بيك ولا شاعر  

غلطه وبدفع تمنها 

 من عمري ومن أيامي 

غلطه دمرت فيها 

نفسي وأجمل وأحلامي 

كل مقول أحساسي صح 

واقع   عايشاه يفوقني 

 حزينه على نفسى 

بعد فوان الأوان 

نفسي أصحي من نومي 

الاقيني كنت فى كابوس  

وكأن الا كان دا ماكان

يارب نجيني  يارب 

يا رحمن


بقلمى 

حنان محمد المحص

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.