أنا تايهة...بقلم الشاعر وليد حسانين

 أنا

تايهة

من ديواني

أحضان مغرمة!!!!


تعبت  استنى .. إمتى  تعود

وانا   لوحدي  ومنسية

غيابك  طال   كفاية  وعود

  كأن  حياتي   أُمسية !؟


أنا   ف بُعدك   ب عيش  المُر

ولما   تجيني  في   منامي

ب عيش  الحلم  وانسى  الكل

بخاف   اصحى  حنيني  يمُر

       يعود  الحلم   أمنية !! 


يقولوا   مايقولوا   عني

شهيدة  ودمعي  تسهيدة

وسكة  قلبهُ     دي  بعيدة

وحُبه يفيض  ب وجداني


يزيد  إيماني   وحناني

 وجوه  ب قلبي   تنهيدة

كتير يا حبيبي  لما تقول

بحبك  مرة  في  قصيدة !!!


بحبك  فوق  ما تتخيل

بحبك  عمري  م اتغير

سايبني  في  وحدتي  وحدي

    ومني  الكل  متحير !!


أنا خايفة 

دموعي  كتير

مانيش  شايفة

انا عايشة ومش عايشة

ساعات  العمر  يا حبيبي

ب تبكي دمعتي الدايخة !!!!


شعر

غنائي

للبلياتشو

وليد حسانين

18/3/2019

الزعفرانة ....

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.